SEO-tips voor hoge zichtbaarheid

In de B2B-sector is zoekmachines de belangrijkste bronnen voor informatieonderzoek voor leveranciers, producenten en dienstverleners. B2B-bedrijven moeten in Google & Co. gevonden kunnen worden voor relevante zoektermen. Dit is de enige manier om leads via internet te verkopen en het creëren van de juiste zoekmachine marketing.

Zet de juiste zoekwoorden op

Succesvolle SEO is alleen mogelijk als je de relevante zoektermen kent. Geoptimaliseerd voor de verkeerde zoektermen kost waardevolle middelen en geld. Een goed doordachte zoekmachine marketing strategie bestaande uit generieke en long-tail zoekwoorden is een absolute must voor zoekmachine marketing. Of het nu voor SEO of SEA is. Verkeerd geboekte zoekwoorden in AdWords kosten geld voor de klik. Ze zijn echter niet vergelijkbaar met de moeite en kosten die gemoeid zijn met het optimaliseren van een website voor de verkeerde termen. Het helpt vaak om de concurrenten onder de loep te nemen: voor welke termen hebben ze hun website geoptimaliseerd? Daarnaast moeten de keywords alle fasen van het koopproces in kaart brengen. Een goed doordachte zoekmachine marketing strategie kost veel tijd en moeite. Maar het vormt de absolute basis voor SEO en SEA.

Vermijd boetes door dubbele inhoud

Sancties van Google zijn vervelend en komen meestal onverwachts op een website terecht. De redenen hiervoor moeten vaak eerst worden achterhaald. Zodra de redenen zijn vastgesteld, duurt het nog een keer voordat de website weer zichtbaar is. Er gaat kostbare tijd voorbij waarin de website niet gevonden kan worden in zoekmachines. Een veel voorkomende reden voor zoekmachine marketing sancties is dubbele inhoud: dit is identieke inhoud die kan worden bereikt via twee of meer URL’s. Ze ontstaan ​​snel, bijvoorbeeld als de internationale oriëntatie van de website niet optimaal is geïmplementeerd. Of pagina’s zijn ingedeeld in meerdere categorieën, zoals bijvoorbeeld vaak het geval is bij webwinkels. Hier moet de canonieke tag correct worden gebruikt.

Bewaak en optimaliseer uw backlinks

Backlinks worden altijd besproken. Ze waren vroeger een essentiële rankingfactor voor Google. Tegenwoordig wordt de PageRank, het sleutelfiguur voor het evalueren van backlinks, niet langer bijgewerkt. Toch moeten B2B-marketeers letten op hun linkprofiel: maakt het een natuurlijke indruk? Komen de backlinks ook van relevante websites? Omdat willekeurig gekochte links nog steeds taboe zijn. Als het om backlinks gaat, draait het allemaal om kwaliteit in plaats van kwantiteit.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *